تاريخ : 25 / 7 / 1394برچسب:, | 9:58 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

هنگامى كه همه ياران و اصحاب امام حسين عليه السلام به شهادت رسيدند، نداى غريبانه امام بلند شد:

«هل من ذاب يذب عن حرم رسول الله ... هل من مغيث‏يرجوا الله باغثتنا».

:«آيا حمايت كننده‏اى هست تا از حرم رسولخدا صلى الله عليه و اله و سلم حمايت كند؟ آيا فريادرسى است كه براى اميد ثواب ما را يارى كند؟».

وقتى كه اين ندا به گوش بانوان حرم رسيد، صداى گريه و شيون آنها بلند شد، امام كنار خيمه آمد و به زينب عليهاالسلام فرمود: فرزند كوچكم را به من بده تا با او وداع كنم، كودك را گرفت، همين كه خواست ببوسد حرمله تيرى به سوى گلوى نازك او رها كرد، آن تير به گلوى او اصابت نمود، و سرش را ذبح كرد.

كه در اين باره سيد  حلى گويد:

و منعطفا اهوى لتقبيل طفله فقبل منه قبله السهم منحرا

يعنى: «امام حسين عليه السلام براى بوسيدن كودك شيرخوار خود خم شد، اما تير قبل از امام بر گلوگاه او بوسه دار».

امام آن كودك را به زينب عليها السلام داد فرمود: او را نگهدار، و دستش را زير گلوى كودك گرفت، پر از خون شد، آن خون را به طرف آسمان پاشيد و گفت:

«هون ما نزل بى انه بعين الله تعالى‏».

يعنى: « چون خداوند اين منظره را مى‏بيند، آنچه از اين مصيبت بر من وارد شد برايم آسان است‏».

و در احتجاج آمده: «امام حسين عليه السلام از اسب پياده شد و (در كنار خيمه يا پشت‏ خيمه) با غلاف شمشيرش قبرى كند، و كودكش را به خونش رنگين نموده و دفن كرد».

مشهور است كه على اصغر، شش ماهه بود، مادرش حضرت رباب دختر امرء القيس است، و على اصغر با سكينه از جانب مادر نيز برادر و خواهر بودند.

در مورد نام اين طفل، علامه مجلسى در جلاء العيون مى‏گويد: «بعضى او را على اصغر مى‏نامند».

در كتاب منتخب التواريخ نقل شده: در يكى از زيارات عاشورا آمده:

«و على ولدك على الاصغر الذى فجعت به‏».

: «و سلام بر فرزند تو على اصغر كه در مورد او مصيبت‏ سختى بر تو وارد شد».

امام حسين عليه السلام نزد خواهرش ام كلثوم (زينب صغرى) آمد و به او فرمود: اى خواهر! ترا در مورد نگهدارى كودك شيرخوارم، سفارش مى‏كنم، زيرا او كودك شش ماهه است و مراقبت نياز دارد.

ام‏كلثوم عرض كرد: برادرم، اين كودك سه روز است كه آب نياشاميده از قوم براى او شربت آبى بگير.

امام حسين عليه السلام على اصغرش را در آغوش گرفت و به سوى قوم رفت، خطاب به قوم فرمود، «شما برادر و فرزندان و يارانم را كشتيد، و از آنها جز اين كودك باقى نمانده كه از شدت تشنگى مثل مرغ، دهان باز مى‏كند و مى‏بندد اين كودك كه گناه ندارد، نزد شما آورده‏ام تا به او آب بدهيد».

«يا قوم ان لم ترحمونى فارحموا هذا الطفل ا ما ترونه كيف يتلظى عطشا».

: «اى قوم اگر به من رحم نمى‏كنيد به اين كودك رحم كنيد، آيا او را نمى‏بينيد كه چگونه از شدت و حرارت تشنگى، دهان را باز و بسته مى‏كند؟».

هنوز سخن امام تمام نشده بود، به اشاره عمر سعد، حرمله بن كاهل اسدى گلوى نازك او را هدف تير سه شعبه‏ اش قرار داد كه تير به گلو اصابت كرد«فذبح الطفل من الوريد، او من الاذن الى الاذن‏».http://www.pix2fun.net/wp-content/uploads/%D9%87%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8 ...

«از شريان چپ تا شريان راست على اصغر بريده شد، و يا از گوش تا گوش او ذبح گرديد».

فاتى به نحو اللئام مناديا يا قوم هل قلب لهذا يخشع فرماه حرمله بسهم فى الحشا بيد الحتوف و القى من لا يجزع

يعنى: «پس آن كودك را به سوى قوم پست آورد، در حالى كه صدا مى‏زد: اى قوم، آيا دلى هست كه از خدا بترسد و بر اين كودك توجه نمايد؟، بجاى جواب، حرمله تيرى بر كمان نهاد و آن كودكى را كه از شدت ضعف و عطش قدرت بى تابى نداشت هدف تير قرار داد».

مصيبت جگر سوز على اصغر به قدرى بر امام حسين عليه السلام سخت بود كه آن حضرت در حالى كه گريه مى‏كرد، به خدا متوجه شد و عرض كرد: «خدايا خودت بين ما و اين قوم، داورى كن، آنها ما را دعوت كردند تا ما را يارى كنند، ولى به كشتن ما اقدام مى‏كنند».

از جانب آسمان ندائى شنيد:

«يا حسين دعه فان له مرضعا فى الجنه‏».

«اى حسين عليه السلام در فكر اصغر نباش، هم اكنون دايه‏ اى در بهشت براى شير دادن به او آماده است‏».

اين ندا، نداى دلدارى به حسين عليه السلام بود، تا بتواند فاجعه غمبار مصيبت اصغر را تحمل كند.

و دليل ديگر بر شدت سختى اين مصيبت اينكه: امام حسين عليه السلام هنگامى كه به شهادت رسيد: در روز يازدهم محرم، سكينه كنار پيكرهاى شهداء آمد و گريه كرد تا بيهوش شد، امام حسين عليه السلام در عالم بى هوشى به سكينه اشعارى آموخت براى شيعيان بخواند، دو شعر از آن اشعار اين است:

ليتكم فى يوم عاشورا جمعا تنظرونى كيف استسقى لطفلى فابوا ان يرحمونى و سقوه سهم بغى عوض الماء المعين يا لرزء و مصاب هد اركان الحجون

«اى كاش در روز عاشورا همه شما بوديد و مى‏ديديد كه چگونه براى كودكم طلب آب كردم، قوم به من رحم نكرد، و بجاى آب گوارا، كودكم را با تير (خون) ظلم سيراب كردند، اين حادثه آن چنان جانسوز و سخت و طاقت فرسا است كه پايه‏ هاى كوههاى مكه را خراب كرد».



تاريخ : 24 / 7 / 1394برچسب:, | 18:31 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روستاهای جوشین، آسترگان، قیه قشلاق و گوراکش از توابع بخش خاروانای ورزقان به علت نامناسب بودن محل جغرافیایی به مکان جدید انتقال می یابند.
 
 

به گزارش آوای ورزقان، این روستاها با ۵۰۰ خانوار و یک هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت، قرار است به‌زودی در ۲۰ هکتار زمین با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال از طرف بنیاد مسکن شهرستان ورزقان در محل جدید احداث و تحویل اهالی شود.

۵۰هزارنفر جمعیت این شهرستان در ۱۶۳ روستا و  دو بخش مرکزی و خاروانا ساکن هستند.

با توجه به اماکن احداثی بعد از زلزله، بیش از ۹۱درصد اماکن روستایی در این شهرستان مقاوم سازی شده اند.

شغل رایج اکثر مردم شهرستان دامداری و کشاورزی است.



تاريخ : 24 / 7 / 1394برچسب:, | 18:28 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش آوای ورزقان، حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه های نماز جمعه امروز ۲۴ مهر ماه شهرستان ورزقان خواستگاه انسان را دو مکتب خانواده و مدرسه دانست، و بر تعامل هرچه بیشتر خانواده ها با مدارس برای تربیت هرچه بهتر فرزندان تأکید کرد.

عزاهای حسینی با شعور دینی برگزار شوند/باید مراقب دوران پسا برجام بود

وی با اشاره به روز تربیت بدنی، ورزش را لازمه تمامی جوامع دانست و گفت: در دین اسلام به ورزش سفارش شده و این ورزش است که نشاط را در جامعه نهادینه می کند.

امام جمعه ورزقان با اشاره به تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان اظهار داشت: در این توافق امتیازاتی را از دسته داده و یک سری چیزهای را به دست آورده ایم که اگر عزت، مصلحت نظام  و حکمت در زیر سایه رهبری در این باره لحاظ شود انشالله به نفع مردم خواهد بود.

وی افزود: باید مراقب بود تا این توافق موجب نفوذ دشمن را در ساختار نظام نشود چرا که دشمن با اتکا به جنگ نرم و با هدف از بین بردن اعتقادات، دین، خانواده و نفوذ در ساختار نظام سعی در استحاله نظام دارد.

مهدوی سلاح ایمان را از مهمترین راهکارها برای مقابله با این ترفند دشمن برشمرد و خواستار وحدت پیش از پیش مسئولین در این باره شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن سعی دارد شعیه را مذهب خشونت در جهان جلوه دهد خواستار برگزاری عزادری های حسینی با اتکا به شعور دینی و شور حسینی شد.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛فرهنگ پور با اشاره به تشکیل جلسات کاندیداهای احتمالی در این استان گفت: متاسفانه برگزاری جلسات مختلف و حضور دسته جمعی در مجالس و محافل عمومی در این شهرستان شروع شده است و باید از حرکت ها و اقدامات غیر قانونی و نامتعارف کاندیداهای احتمالی در شهر ورزقان و خاروانا و روستاهای تابعه جلوگیری شود.
فرهنگ پور در جلسه ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری افزود: جهت برگزاری انتخابات سالم و پیشگیری از جرایم احتمالی ، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در این دادگستری تشکیل یافته است و هرگونه ا قدامات غیر قانونی در امر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در این ستاد بررسی و اقدام لازم انجام می شود.


تاريخ : 22 / 7 / 1394برچسب:, | 23:35 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا دیارئمئز: بالاخره با تلاش و پیگیری مجدانه کلیه مسئولین بخش و شهرستان، پروژه آسفالت ریزی جاده خاروانا- لیلاب شروع شد. این پروژه که به طول 5 کیلومتر می باشد؛ در مهر ماه سال گذشته جهت بازساری تخریب و با طی این مسیر به صورت خاکی توسط گردشگران، همشهریان و مسئولین در طول یکسال بالاخره در روز دوشنبه مورخ 1394/07/20 شروع گردید که با توجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی به احتمال زیاد این پروژه با تعطیلات زیادی مواجه خواهد شد و این به دلیل وضعیت نامطلوب جوی است که در منطقه حاکم می باشد. از همه عزیزان و دست اندرکاران این پروژه نهایت تقدیر و تشکر را دارم و امیدوارم با تلاش مضاعف خود این پروژه را به اتمام برسانند. البته شایان ذکر است با پیشرفتی که در طول این دو روز انجام شده است ظرف 10 روز آینده این مسیر به طور کامل آسفالت ریزی خواهد گردید.

منبع: http://kharvanadiyarimiz.blogfa.com/post/11



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اختصاصی خاروانا نیوز: هیئت حسین بن علی (ع) شهر خاروانا یکی از بزرگترین و منسجم ترین هیئت های مذهبی و عزاداری در سطح منطقه دیزمار و حتی قره داغ محسوب می شود. این هیئت که با تلاش و کوشش پیش کسوتان و پیرغلامان شهر تاریخی و فرهنگی خاروانا تاسیس و رشد نموده است، هم اکنون نیز دارای هیئت امنای جوان و فعال بوده و به شکل امنایی اداره می شود.

چند سال پیش یک تصمیم مهم و قابل ستایش در هیئت امنا گرفته شد و آن سفر دسته ای از عزاداران هیئت به مشهد مقدس و عزاداری در حرم مطهر رضوی در ایام اربعین حسینی بود. در راستای این تصمیم و حدود شش سال پیش، اولین بار عده ای از اعضای هیئت حسین بن علی ع شهر خاروانا چند روز مانده به اربعین حسینی به مشهد الرضا مسافرت نموده و در جوار بارگاه امام رضا (ع) به عزاداری پرداختند. استمرار این موضوع و تکرار آن در سالهای بعد و از سوی دیگر نظم و انسجام خاص و مثال زدنی دسته عزاداری شهر خاروانا در حرم رضوی، باعث شد تا این هیئت به عنوان یکی از هیئت های نمونه از سوی آستان قدس رضوی انتخاب گردد. حال که در آستانه ایام ماه محرم قرار داریم، و مقرر شده امسال نیز به عنوان ششمین دوره دسته ای از هیئت حسین بن علی ع خاروانا به مشهد مسافرت نمایند، آستان قدس رضوی پرچم مقدس حرم رضوی را به این هیئت اهدا نموده است که فردا سه شنبه 21 مهرماه به خاروانا خواهد رسید.

هیئت امنای حسینیه در اقدامی شایسته و قابل تقدیر، مراسمی را جهت استقبال از پرچم متبرک حرم منور رضوی تدارک دیده است که روز سه شنبه از ساعت 4 بعد از ظهر آغاز خواهد شد. این مراسم که یکی از بزرگترین مراسمات معنوی و عرفانی برگزار شده از سوی هیئت محسوب می شود، با حضور شهروندان و اهالی شهر و منطقه خاروانا پربارتر و عارفانه تر نیز خواهد شد. لذا در این راستا، مسئولین هیئت از عموم اهالی و شهروندان جهت شرکت در این مراسم معنوی دعوت به عمل آورده اند. امیدواریم با حضور حداکثری همشهریان، شاهد برگزاری یکی از بهترین مراسمات معنوی در منطقه باشیم.

لازم به توضیح است که روحیه والای مردم خاروانا به‌ویژه جوانان در ابراز عشق و ارادت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و اهل‌بیت (ع) مثال‌زدنی است و این موضوع باعث شده عزاداری های صورت گرفته از سوی یگانه هیئت عزاداران خاروانا، در منطقه و استان آوازه ای درخور کسب نماید.



تاريخ : 17 / 7 / 1394برچسب:, | 17:27 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با سوق دادن جوانان به مساجد و انجام کارهای فرهنگی دشمن در جنگ فرهنگی نیز به مانند تهاجمات نظامی و اقتصادی شکست خواهد خورد.
 

به گزارش آوای ورزقان، آیت‌الله مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز چهرشنبه در آئین بهره‌برداری از مصلی و مسجد جامع شهر ورزقان، اظهار داشت: همان‌طور که دانش آموزان برای تحصیل نیاز به سه عنصر کتاب، کلاس و معلم دارند، خداوند هم برای بشریت کتابی چون قرآن، معلمی مثل پیامبران و ائمه(ع) و مساجد را به‌عنوان کلاس قرار داده است.

وی بابیان اینکه خداوند قرآن کریم را به‌عنوان بهترین کتاب در اختیار بشریت گذاشته است این کتاب آسمانی را مایه شفای تمام امراض روحی نسل بشر عنوان کرد.

امام‌جمعه تبریز مساجد را آبروی نظام و لازمه جامعه داست و با اشاره به نقش پررنگ مساجد در دوران انقلاب و دفاع مقدس و پشتیبانی از جبهه‌ها و اعزام نیرو اظهار داشت: علاوه بر اقامه نماز باید سایر برنامه‌های فرهنگی نیز در مساجد برگزار گردند.

وی با اشاره به ساخت ۹ باب مسجد از سوی مجلس خبرگان رهبری در شهرستان ورزقان و مرمت چندین مسجد دیگر، احداث مسجد جامع ورزقان را یکی از بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین بناها بعد از زلزله سال ۹۱ دانست.

آیت‌الله مجتهد شبستری با انتقاد از برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها خواهان برگزاری برنامه‌های فرهنگی چون تئاترهای مذهبی در دانشگاه‌ها از سوی متولیان فرهنگی شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: دشمن در طول سال‌های بعد از انقلاب نتوانسته است با تهاجمات نظامی و اقتصادی خود مردم ایران اسلامی را تسلیم نماید لذا اکنون در یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی جوانان ما را هدف قرار داده و بدان امیدوارانه دل‌بسته است.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی اسلامی و جذب جوانان به مساجد را از بهترین راه‌های مقابله با جنگ فرهنگی دشمن برشمرد.

وی با دعوت مسئولین به وحدت رمز پیروزی تمامی امت‌ها را وحدت دانست و افزود: در سایه رهبر معظم انقلاب، وحدت ما محفوظ است ولی باید بیش‌ازپیش منسجم بود.

شبستری با اشاره فاجعه منا و جان باختن بیش از ۵ هزار نفر در این فاجعه گفت: بعید است این فاجعه غیر عمد بوده باشد و به نظر می‌رسد حکومت آل سعود با این کار قصد ضربه زدن به  مسلمانان را داشته که بر همین اساس مقررشده است کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود.

وی در پایان گفت: باید مرگ بر آل سعود را به شعارهای همیشگی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل ضمیمه کرد.

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

امام جمعه ورزقان گفت: درزلزله سال 91 بیش از 90 مسجد آسیب دیده بود که اکنون 50 باب از این مساجد نیازمند کمک مسئولین و خیرین هستند.

به گزارش آوای ورزقان، صبح دیروز و در مراسم بهره برداری از مسجد جامع شهرستان ورزقان با حضور شهردار تهران و مسئولین استانی، امام جمعه ورزقان گفت: سه سال از زلزله ورزقان می گذرد و در زمان زلزله وضعیت خیلی نا امید کننده بود ولی بعد از سه سال این مسجد جامع با روحیه بسیحی دوباره احیا شد.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب این زلزله باید موجب ترقی باشد و به یاری خداوتد این گونه هم شد.

حجت‌الاسلام مسعود مهدوی افزود: ۹۰ مسجد در ورزقان آسیب آسیب دیده بود و مسجد جامع هم ۱۰۰درصد تخریب شده بود.

وی در پایان بیان کرد: ۸ مسجد با همکاری مسولین ساخته شده است ولی از خیرین تقاضا داریم در ساخت ۵۰ مسجد باقی مانده ما را یاری کنند.



تاريخ : 17 / 7 / 1394برچسب:, | 17:13 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

فرماندار شهرستان ورزقان خبر داد:

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ورزقان گفت: سد «حاجیلار» با اختصاص 300 میلیارد ریال از محل ساماندهی رودخانه‌های مرزی در حال تکمیل بوده و در 2 سال آینده با جمع اعتبار 1000 میلیارد ریال هزینه شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، علی وفادار در مراسم روز روستا با تأکید بر ایجاد اشتغال برای جوانان و ارتقای خدمات عمومی برای مردم روستانشین اظهار داشت: برای جلوگیری از بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه و توسعه کشور باید به روستاها توجه کرد تا با جلوگیری از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها مشکلات در حاشیه‌نشین‌ها به حداقل کاهش یابد.

به گفته وی، نباید تبعیضی در ارائه خدمات و ایجاد امکانات در شهر و روستا وجود داشته باشد و زمینه تولید ثروت در روستاها فراهم شود تا مشکلاتی نظیر کمبود درآمد و بیکاری باعث مهاجرت از روستاها به شهرها نشود.

فرماندار ورزقان در ادامه به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به روستاها و روستانشینان اشاره و تلاش دولت یازدهم در زمینه بهبود توان مالی و افزایش قدرت خرید مردم بخصوص اقشار ضعیف را بسیار مناسب دانست و افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال 1395 روستای بالای 20 خانوار فاقد گاز و آب شرب سالم و بهداشتی نخواهیم داشت .

وی با اشاره به تحولات عظیم در حوزه بهداشت و درمان در دولت تدبیر و امید و اجرای طرح‌های نظام سلامت و پزشک خانواده را از جمله طرح‌های موفق ارزیابی و بر تأثیر آن بر زندگی مردم بخصوص روستائیان تأکید کرد.

وفادار وضعیت شهرستان در زمینه راه‌های ارتباطی را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در شهرستان ورزقان بیش از 85 درصد جمعیت شهرستان از راه ارتباطی آسفالته برخوردارند و 70 در صد راه‌های روستایی شهرستان آسفالت است.

وفادار در ادامه به وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرستان در حوزه‌های مختلف گازرسانی، حوزه راه، و بحث سد «حاجیلارچای» اشاره و اعلام کرد: سد «حاجیلار» با اختصاص 300 میلیارد ریال از محل ساماندهی رودخانه‌های مرزی در حال تکمیل بوده و طی 2 سال آینده با جمع اعتبار 1000 میلیارد ریال هزینه شده به بهره‌برداری خواهد رسید که این امر نویدی برای کشاورزان منطقه است.

وی خدمات ارائه شده به روستاها توسط دهیاران و بنیاد مسکن را بسیار خوب توصیف و از همکاری و همیاری مردم در سال دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی تقدیر کرد.

وفادار از از رفع مشکل آنتن دهی گوشی‌های تلفن همراه تا آخر امسال در شهرستان خبر داد.

محمد عبدالهی بخشدار خاروانا نیز با اشاره به استعدادهای روستائیان در بسیاری از زمینه‌ها و طبیعت بکر و زیبای روستاهای بخش خاروانای شهرستان ورزقان افزود: به دلیل توسعه روستاها در سال‌های اخیر اکنون شاهد مهاجرت معکوس به روستاها این منطقه هستیم.

وی از گازرسانی به 18 روستای بخش خاروانا در کمتر از یک سال آینده و مطالعه طرح‌های هادی هفت روستا خبر داد و از آب و فاضلاب روستایی شهرستان خواستار تحت پوشش قرار دادن کلیه روستاهای این بخش در زمینه آب شرب روستایی شد.

در پایان این مراسم از دهیاران و کلیه مسئولان و کارشناسان فعال در زمینه خدمت رسانی به روستائیان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 



تاريخ : 8 / 7 / 1394برچسب:, | 23:18 | نویسنده : سعید علیزاده

 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:


معرفی رئيس جديد دانشگاه آزاد اسلامي واحد ورزقان

دانشگاه آزاد اسلامي واحد ورزقان

به گزارش آوای ورزقان، مراسم تودیع و معارفه سرپرست قدیم و رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان روز دوشنبه ۶ مهر در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان برگزار شد.

در این مراسم از زحمات بهروز دانشیان رئیس دبیرخانه هیئت‌امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان که سرپرستی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان را نزدیک به هفت ماه در اختیار داشت تقدیر و بهنام عزیزی به‌عنوان رئیس جدید این واحد دانشگاهی معرفی گردید.

سوابق بهنام عزیزی رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان به این شرح است:

-عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کلیبر از سال۸۵ 
- مدیر گروه رشته ریاضی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کلیبر از سال۸۷ 
- تدریس در دانشگاه های آزاد اسلامی شهر های تبریز، ورزقان، کلیبر و اهر


بهنام عزیزی - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان

برادر ارجمند جناب آقای عزیزی ،

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا انتصاب به جا و شایسته جنابعالی به عنوان ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان که بیانگر تعهد ،کارآمدی ،لیاقت و شایستگی‌ های بر جسته تان در صحنه‌های خدمت صادقانه به نظام و میهن اسلامی است تبریک عرض می نماید


تاريخ : 4 / 7 / 1394برچسب:, | 14:31 | نویسنده : سعید علیزاده

در طول این روز می خواستم متنی در باره حادثه اسف بار مکه چیزی بنویسم در نهایت این را یافتم که مرگ بهترین متن می باشد

مرگ بر ال سعود

مرگ بر آل‎سعود بر دیوارهای یمن + عکس

 مرگ بر آل سعود

 



تاريخ : 3 / 7 / 1394برچسب:, | 21:41 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورزقان، حجت الاسلام علی محمدزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ورزقان، با اشاره به حادثه منا و کشته شدن تعداد زیادی از حجاج، این حادثه را تلخ‌ترین حادثه در تاریخ حج برشمرد و اظهار داشت: در حرم امن الهی همه موجودات در امان هستند و این آل سعود است که مسئول حفظ امنیت حجاج است.

وی افزود: در حادثه منا، مسئولیت حادثه روی داده با رژیم آل سعود است و این رژیم به هیچ وجه نمی‌تواند کوتاهی خود را توجیه کند.

امام جمعه موقت ورزقان با تاکید بر اینکه حفظ امنیت حجاج بر عهده آل سعود است، گفت: وقتی آل سعود کفایت لازم را برای حفظ امنیت حجاج در حرمین شریفین را ندارد و باید مدیریت حج به دیگر کشورهای اسلامی واگذار شود.

وی با اشاره به جنایات رژیم آل‌سعود در یمن و سوریه، این رژیم را مسبب بسیاری از گرفتاری‌های این منطقه دانست و افزود: در حادثه منا نیز دست آل‌سعود به خون آغشته شد.کشتار مکه



تاريخ : 2 / 7 / 1394برچسب:, | 22:22 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان،به نقل از روابط عمومی حوزه قضایی دادستانی کل آذربایجان شرقی، «حجت الاسلام حسن زاده» رئیس حوزه قضایی بخش خاروانا از زندان اهر بازدید کرد.
وی در این بازدید از نزدیک با زندانیان به دیدار و گفت و گو پرداخت.

رئیس حوزه قضایی بخش خاروانا همچنین در خصوص ساختمان جدید زندان اهر با مسئولین زندان به تبادل نظر پرداخت و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار داد.

 وی در پایان در خصوص برنامه های فرهنگی زندان، از رئیس و مسئولین این زندان تشکر و قدر دانی کرد.



تاريخ : 1 / 7 / 1394برچسب:, | 10:41 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

عید قربان که پس از وقوف در عرفات و مشعر و منا فرا مى رسد

 

عید رهایى از تعلقات است. رهایى از هر آنچه غیرخدایى است

 

در این روز، اسماعیل وجود را، یعنى هر آنچه بدان دلبستگى دنیوى پیدا کردیم

 

قربانى کنیم تا سبکبال شویم.