پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گل دسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکل آنرا همه مجاهدان از اولیتن تا آخرین امضا نموده اند.من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه     می خورم و از خدا میخواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند.چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی ام.                            (امام خمینی رحمت الله)

عظیم ترین و ارزشمند ترین سرمایه نیروی انسانی است که اساس تحرک و پیشرفت اجتماع را تشکیل می دهند،بدیهی است که حیات یک جامعه و بروز تغییرات و ایجاد فعل و انفعالات در راهیابی به سوی کمال و تعالی، توسط جوانان صورت می گیرد واین واقعیت انکار ناپذیر است،زیرا هر جامعه فاقد پویایی و حرکت و بطور اخص "هدفمندی"، محکوم به جمود، رکود و سکون است.

جوانان می توانند همچون اهرمی نیرومند و نیروی محرکه ای قوی، زمینه حرکت و شتاب به سوی فرهنگ و تمدن ،اختراعات و ابتکارات،را فراهم آورده ، تکامل اجتماعی ، آسایش ، امنیت، رفاه و نیکبختی را در جامعه خویش پی ریزی نمایند. بی دلیل نیست که بخش اعظم برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های حکومت های سلطه گر، به ویژه استعمار گران غربی، در زمینه ی کنترل و خط دادن به جوانان اجتماعات خود و جوامع تحت سلطه انجام می شود و پیداست که هدف، مهار فکر و ذهن جوانان و هدایت آن ها به جهت ها ی مورد نظر می باشد تا قدرت تفکر و تعقل و پویایی این قشر به حدی تضعیف شود که خطری برای زور مداران محسوب نگردد و هرگاه معدودی سالم باقی بمانند ، قابل کنترل و سرکوب باشند.

استعمار گران به این واقعیت اذعان دارند که اسلام ، مکتبی الهی ، کامل و جواب گوی تمام نیاز بشر و دارای جهان بینی وسیع و پویا است و احکام آن، جهان شمول و فراگیر و مطابق با اقتضای زمان می باشد و در میان پیروان مذاهب اسلامی ، شیعیان ظلم ستیز ترین مسلمانان می باشند.از طرفی ایران از نظر جغرافیایی دارای موقعیتی خاص و استراتژیک می باشد و از نظر منابع و ذخایر معدنی از غنی ترین کشور های دنیا است و مهد شیعه به حساب می آید ، و از دیر باز مورد طمع قدرت های شیطانی دنیا به شیوه های مختلف بوده است.

به دنبال پیروزی انقلاب، دست غارتگران استعمارگر از ایران قطع و منافع آنان به خطر افتاد.ملت شجاع و از بند رسته ایران با اتکال به خداوند متعال و با بهره گیری از استعدادهای بالقوه خود و بهره مندی از امکانات کشور به زعامت رهبر کبیر انقلاب، سازندگی کشور را آغاز کرد و ضمن حفاظت و پاسداری از انقلاب، با ایده بیداری ملت ها و آزادی انسان ها از بند استثمار و استعمار به ترویج اسلام ناب پرداخت و ملل دیگر دنیا نیز با الگو گرفتن از انقلاب اسلامی ایران، پرچم مخالفت و ستیز با حضور ابر قدرت ها و ایادی آنان در ممالک خویش را برافراشتند.استعمارگران، منافع خود را در خطر دیدند و برای حفظ منافع، به ریشه متوجه گردیده از هیچ دشمنی و شرارت علیه آن فروگذار نکردند.

یکی از خطراتی که انقلاب نو پای اسلامی را تهدید می کرد ، حمله نظامی بود.امام(ره)در پنجم آذر 1358 ، فرمان تشکیل بسیج را صادر و چنین فرمودند:

باید همه قوایمان را مجتمع کنیم برای نجات دادن یک کشور، باید اگر مسائلی برای ما پیش بیاید ، هرچه هم سخت باشد ، تحمل کنیم... قوای خودتان را مجهز بکنید و تعلیمات نظامی پیدا کنید و به دوستانتان هم تعلیم دهید... مملکت اسلامی همه اش باید نظامی باشد و تعلیمات نظامی داشته باشد... همه جا باید اینطور بشود که یک مملکتی بعد از چند سالی که بیست میلیون جوان دارد ، بیست میلیون تفنگدار داشته باشد و بیست میلیون ارتش داشته باشد...  

وبلاگ پایگاه اطلاع رسانی خاروانا این روز مبارک را که یکی از یادگاران خمینی کبیر(ره) است به جامعه بسیج .بخصوص به بسیجیان شهرستان ورزقان و خاروانا تبریک عرض می نماید



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تبریز- ایرنا - امام جمعه ورزقان گفت: امروز برهمه واجب است روح بسیج را در جامعه زنده نگهدارند. 

حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه های نماز جمعه این شهر با گرامیداشت هفته بسیج افزود: هدف از فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی به فرمان امام راحل(ره) سازماندهی ایستادگی مردم در برابر استکبار در کشور اسلامی بود.

وی گفت: هرجا مردم در صحنه باشند، امور کشور خوب پیش می رود و امروز ما ثمرات آن را در کشور مشاهده می کنیم. 

امام جمعه ورزقان مهمترین رسالت بسیج را استکبارستیزی اعلام کرد و افزود: بسیج یک سازمان صرف نظامی نیست. 

حجت الاسلام مهدوی همچنین اظهار امیدواری کرد مسوولین شهرستان به خصوص مجتمع مس سونگون توجه ویژه ای به فرهنگ این شهرستان داشته باشند.



پایگاهاطلاع رسانی خاروانا:

http://cms.medu.ir/1836/1836Docs/news/DSC02174.JPG

گزارش روابط عمومی اداره : جلسه با تلاوت آیاتی از کلام ا..... مجید آغاز شد در ابتدای این جلسه عبدالهی بخشدار منطقه خاروانا با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا در مورد اهمیت سواد آموزی و احیاء ستاد سواد آموزی منطقه مطالبی ارزنده ایراد نمودند در ادامه ایشان با تاکید به نامه استاندار در مورد احیا ستاد سواد آموزی بر عزم جدی کلیه نهادهای منطقه بر تحقق اهداف سواد آموزی تاکید نمودند . در ادامه رزمی رئیس اداره  آموزش وپرورش منطقه خاروانا با اشاره به انسداد مبادی ورودی بیسوادی آموزش و پرورش خاطر نشان کرد عدم انسداد مبادی ورودی بیسوادی باعث افزایش تعداد بیسوادان در سطح جامعه میگردد. ایشان افزود همکاری همه نهادها وارگانهای مر تبط با امر تعلیم وتربیت در تحقق اهداف سواد آموزی نقش به سزایی برخوردار است. کارشناس سواد آموزی منطقه باارائه گزارشی از عملکرد صورت گرفته در سطح حوزه سواد آموزی پرداخت زادنعمت ضمن تبیین و تشریح طرحهای معاونت سواد آموزی استان در سال 94-93 به اقدامات صورت گرفته در سطح منطقه از جمله با سوادی اولیا بیسواد دانش آموزان گروه سنی (49-10 ) و همچنین طرح آموزش بیسوادان گروه سنی (20-10)ساله پرداخت ایشان بر اهتمام و همکاری تمام نهادهای مرتبط با امر سواد آموزی و امر تعلیم و تربیت و تبلیغات موثر دهیاران خانه های بهداشت روستاها و همچنین بر بکارگیری نیرو های بومی تاکید کردند.  

اهم مذاکرات مطروحه در جلسه با جمع بندی نکته نطرات اعضای ستاد سواد آموزی منطقه به شرح زیر تصویب گردید .

 1- اطلاع رسانی از طریق دهیاران ،مسئولان خانه های بهداشت روستاها،مدیران مدارس جهت جذب حداکثری بیسوادان

 2-تهیه پوسترتبلیغاتی و بنرازطریق بخشداری منطقه جهت نصب درمیادین شهروروستاها

3-همکاری عوامل و دهیاران و مسئولان خانه بهداشت روستا جهت شناسایی افراد بازمانده ازتحصیل و جذب آنها

4-تاکیدبرنظارت دقیق و بومی گزینی درانتخاب آموزش دهندگان



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آوای ورزقان:ظرفیت های بسیج برای حل مشکلات جهان اسلام خارج از حد تصور است

به گزارش آوای ورزقان:جلسه شورای اداری شهرستان ورزقان برای همانگی برنامه های هفته بسیج  در سپاه ناحیه ورزقان برگزار شد، در ابتدای جلسه فرمانده سپاه ناحیه ورزقان ضمن عرض خیر مقدم خدمت اعضای شورای اداری  ظرفیت های بسیج را برای حل مشکلات جهان اسلام خارج از حد تصور دانست،وبا اشاره به تشکیل بسیج در 5آذر سال 1358به فرمان مستقیم حضرت امام خمینی(ره) که ازبسیج به عنوان یادگار ارزشمند امام راحل نام بردوآن را ثمره دور اندیشی امام (ره) دانست وی افزود: که حماسه سازی های بسیج در دوران هشت سال دفاع مقدس باعث حیرت بسیاری از کارشناسان نظامی جهان شد ومعادلات دشمنان اسلام را برهم زد. 

سپس فرماندار ورزقان به عنوان ریئس شورای اداری ضمن تشکر از میزبانی سپاه ناحیه ورزقان وتبریک هفته بسیج  واشاره به تعاملات نزدیک ادارات ورزقان واینکه بدون حاشیه درصدد انجام وظایف خود هستند.افزود بسیج از اوایل انقلاب به سبب دور اندیشی حضرت امام خمینی  تشکیل یافته،که اختصاص به زمان خاصی ندارد.وبسیج درهمه زمان ها بخصوص در زمان های  حساس توانسته به صورت جهادی برنامه ها وپروژه های عظیم را با کمترین هزینه به انجام رساند.وبا اشاره فرمایش مقام معظم رهبری که اگر تفکر بسیجی در کشوری حاکم باشد.چشم طمع دشمن از آن کشور دور خواهد بود،بسیج را شجره طیبه دانست وامنیت را حاصل وجود این شجره طیبه در کشور عنوان کردوگفت از اوایل انقلاب دشمن در تلاش است،که به نوعی حکومت اسلامی را براندازد.ولی با مانع بزرگی به نام ولایت فقیه وبسیج روبرو می شود .واز  رؤسای ادارات مختلف خواست که در طی این هفته برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم هفته بسیج با سپاه ناحیه ورزقان کمال همکاری را داشته باشند.

ودر پایان حجت السلام والمسلمین حاج آقا محمدزاده مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه ناحیه ورزقان با اشاره به اینکه در ماه محرم قرار گرفته ایم،و روزگارکنونی  جهان را بی شباهت به زمان  حضرت امام حسین علیه السلام ندانست وخاطر نشان کرد.باورهای غلط که دشمن سعی در جای گذاری آن ها در کشور است،نشان ازاین دارد که دشمن باور واعتقادات  مردم را هدف قرار داده.وی افزود مشکل تهاجم فرهنگی را باید جدی گرفت وباید با القأ باور های غلط توسط دشمن مقابله نمود.وآن را از نگرانی های مقام معظم رهبری برشمرد ولزوم توجه بیشتر را بر فرهنگ خواستار شد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روحانی وزیر جدید پیشنهادی علوم را معرفی کرد

سیاست > دولت - رئیس جمهور طی نامه ای به رئیس مجلس، دکتر محمدفرهادی وزیر اسبق بهداری و علوم را به عنوان وزیر جدید پیشنهادی علوم به مجلس معرفی کرد.

محمدرضا باهنر در ساعت 10:55 امروز در حالی که ریاست جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، با قطع مذاکرات جاری مجلس، نامه دکتر حسن روحانی را قرائت کرد.

محمد فرهادی که هم اکنون ریاست سازمان هلال احمر را بر عهده دارد ، پزشک متخصص است و در دولتهای گذشته وزیر بهداشت و وزیر علوم بوده است.

فرهادی چهره اصلاح طلب معتدل به شمار می رود.

این متخصص گوش و حلق و بینی که متولد 1328 است   وزیر آموزش عالی در دولت دوم میرحسین موسوی و وزیر بهداشت در دولت اول سیدمحمد خاتمی بوده است.

به گزارش خبرآنلاین ، فرهادی در 5 آبان 1364 توانست با کسب  ۲۱۷رأی موافق،در برابر 13رأی مخالف و۲۸

رای ممتنع، اعتماد مجلس دوم را به خود جلب کند و راهی وزارت آموزش عالی شود.

فرهادی سپس در دولت خامی نامزد وزارت بهداشت و درمان شد و این باردر تاریخ 29مرداد 1376توانست216 رای موافق به دست آورد ، در حالی که مخالفانش 34 رای داشتند و 16 نفر نیز به او رای ممتنع دادند.

از دیگر سمت‌های وی رئیس دانشگاه تهران، قائم مقام سازمان هلال احمر، مشاور وزیر و دبیر شورای آموزش پزشکی کشور بوده است.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آوای ورزقان:دیدار اهالی فرهنگ وهنر با امام جمعه وفرماندار

به گزارش آوای ورزقان بمناسبت هفته کتاب وکتابخوانی مورخه 24/08/93 کتابداران واهالی فرهنگ وکتاب شهرستان ورزقان با حجه الاسلام والمسلمین حاج آقا مهدوی امام جمعه محترم شهرستان ومهندس وفادار فرماندار محترم شهرستان دیدار داشتند.

در ابتدای این دیدارقلی پور رئیس اداره کتابخانه های عمومی ورزقان از وضعیت ،عملکرد ،مشکلات و برنامه های هفته کتاب کتابخانه های عمومی شهرستان گزارشی ارائه نمود.

دراین دیدار حجه السلام مهدوی امام جمعه محترم شهرستان نیز ضمن تبریک هفته کتاب به اهالی فرهنگ وکتاب به ارزش کتاب وکتابخوانی اشاره نموده وبا عنایت به اینکه سال 93 بنام سال فرهنگ مزین شده از همکاری وفعالیت ستاد اقامه نماز شهرستان در راستای تقویت مطالعه مفید به کتابخانه های عمومی خبر دادند وخواستار همکاری بیشتر ادارات فرهنگی با کتابخانه شدند.

وفادار فرماندار ورزقان نیز ضمن گرامیداشت هفته کتاب از عملکرد کتابخانه های عمومی شهرستان اظهار رضایت نموده وهفته کتاب را فرصت مناسبی جهت تبلیغ مردم به مطالعه واهدای کتاب به کتابخانه های عمومی دانستند واز همکاری فرمانداری جهت تجلیل از (کتابداران نمونه ،کتابخوانان فعال ،اهداگران ،خیرین ،روزنامه نگاران ورابطین فرهنگی کتابخانه واعضای انجمن کتابخانه )خبر دادند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آوای ورزقان: مراسم تودیع ومعارفه سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ورزقان دردفتر فرماندار وباحضورمدیرکل بهزیستی استان برگزارشد.

به گزارش آوای ورزقان، مراسم تودیع ومعارفه سرپرست اداره بهزیستی شهرستان ورزقان دردفتر فرماندار وباحضورمدیرکل بهزیستی استان برگزارشد.

بهرام کیخسروی دانش معاون مدیرکل بهزیستی استان در این مراسم با اشاره به امانت بودن این سمت افزود که باید از این امانت به درستی پاسداری نمود.

وی همچنین از تلاش های آقای خدادای سرپرست قبلی این اداره‌ تقدیر وتشکر کرد وبرای آمنه امامی عویلق سرپرست جدید این سازمان آرزوی موفقیت کرد وگفت: انتظارمان این است که با احترام و رفتاری مناسب با ارباب رجوع برخورد شود .

آوای ورزقان: مراسم تودیع و معارفه سرپرست جدید اداره‌ بهزیستی ورزقان

مدیر کل بهزیستی استان گفت:  نبود ساختمان مناسب برای بهزیستی شهرستان یکی از مشکلات اساسی اداره بهزیستی شهرستان می باشد که سرپرست جدید می بایست اولویت اصلی خود را پیگیری و ایجاد ساختمان جدید بهزیستی شهرستان قرار دهد.

کیخسروی توصیه هایی نیز به همکارانش داشت که باید با همراهی ونگرش جدید به پیشبرد برنامه‌های سازمان کمک نمایند.

 خدادادی سرپرست قبلی نیز از همکاران خودتشکر وقدر دانی کرد، ودرپایان آمنه امامی سرپرست جدید ضمن تقدیر از همه برکار تیمی تاکید کرد وگفت: نیازمند کمک تک تک همکارانم هستم.

از سوابق امنه امامی عویلق میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

صاحب امتیاز ومدیر مسول ماهنامه واژه

کارشناس گفتاردرمانی بهزیستی استان

عضوکمسیون حمایت از معلولین استان

مربی بالینی دانشکده توانبخشی دانشگاه تبریز

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا این انتصاب را به خدمت سرکار خانم آمنه امامی تبریک عرض نموده وازدرگاه ایزدمنان عزت، سربلندی و توفیقات همه خدمتگزاران به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مسالت می نماید و برای سرکار خانم  مزید توفیقات برای خدمتی سرشار از شور و نشاط و مملو از توکل الهی در جهت رشد و شکوفایی این اداره تمنا دارد.





تاريخ : 11 / 8 / 1393برچسب:, | 8:39 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اخبار غیر رسمی خبر از جانشینی قطعی «محمد سرافراز» به جای «عزت الله ضرغامی» بر صندلی ریاست صداو سیما دارد که گفته می شود این حکم بعد ار ایام تاسوعا و عاشورای حسینی به طور رسمی ابلاغ و اعلام خواهد شد.
به گزارش الف؛ قدیمی ترین مدیر رسانه ای صداوسیما که از زمان محمد هاشمی در این سازمان حضور دارد، دارای دکترای علوم سیاسی از دانشگاه بیروت است و به همین خاطر به زبان عربی مسلط است. و البته تسلط به زبان انگلیسی مدیریت شبکه پرس تیوی را هم برای وی به همراه داشته است. از دیگر مسوولیت های سرافراز در حال حاضر، مدیریت شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تیوی، معاونت برون مرزی صداوسیما و نظارت راهبردی بر شبکه های غیر فارسی زبان سازمان صدا و سیماست. وی همچنین به موجب حکم رهبر انقلاب عضو شورای عالی فضای مجازی است و در راه اندازی شبکه های العالم و آی فیلم نیز نقش داشته است.
پدر دکتر سرافراز، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل سرافراز نماینده ولی فقیه در هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بود و دو برادر وی یکی در جنگ تحمیلی و دیگری به عنوان مسئول دفتر دکتر بهشتی در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیده اند.
رسانه های مختلف از پاکدستی، ساده زیستی و عمل گرایی محمد سرافراز به عنوان ویژگی های بارز وی یاد می کنند و این ویژگی ها را از علل ماندگاری او در سال های طولانی مدیریت در سازمان صداوسیما عنوان می کنند.

منبع جامعه خبری تحلیلی الف



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مس سونگون

تبریز- خبرگزاری مهر: مردم آذربایجان شرقی سال هاست که در انتظار افتتاح کارخانه ذوب برای مجتمع مس سونگون ورزقان هستند تا کنسانتره تولیدی این مجتمع در این کارخانه باقی مانده و به استان های دیگر نرود و به این ترتیب فرصت شغلی برای جوانان منطقه ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار مهر در تبریز، اولین جرقه برای احداث این کارخانه در سال 87  و با حضور مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران زده شد که خبر از احداث مدرنترین کارخانه ذوب مس کشور در شهرستان ورزقان می داد و قول بهره برداری از آن را تا پایان سال 91 داده بود.

سال 88 بود که علی اکبر محرابیان ، وزیر صنایع و معادن وقت از نهایی شدن قرار داد ساخت کارخانه ذوب و بهره برداری از آن طی چهار سال آینده خبر داد.

قول وقرارها همچنان ادامه داشته اما هم اکنون پس از گذشته چندین سال باز هم اما و اگرهایی در خصوص اجرای این طرح وجود دارد.

مجتمع ذوب مس به ورزقان می آید



ادامه مطلب

 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

هم زمان با 24 مهرماه، سالروز فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، روحانیون، مسئولان و کارکنان این سازمان با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی تجدید میثاق می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین واحدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در این زمینه گفت: همه ساله با فرا رسیدن بیست و چهارم مهرماه سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، برنامه های مختلفی در یکان های ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای گرامیداشت فرمان تاریخی معمار بزرگ انقلاب اسلامی مبنی بر تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش انجام می شود. امسال نیز روحانیون، مسئولان و کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و ادارات تابعه با حضور در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی با آرمان های امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و شهدا تجدید میثاق خواهند کرد. 

وی همچنین با اشاره به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران سازندگی در کشور، این نقش را بسیار پررنگ و مهم دانسته و توجه امام راحل و مقام معظم رهبری به ارتش را مدال افتخاری برای ارتشیان دانسته و تدبیر بلند و الهی امام خمینی (ره) در حفظ ارتش به عنوان بازوی قدرتمند نظام و دستور تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش را از برکت های نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آئین تجدید میثاق روحانیون، مسئولان و کارکنان این سازمان با آرمان های امام راحل که صبح امروز در مرقد مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی برگزار شد،گفت: بی تردید ثمره تلاش های صادقانه و متعهدانه سربازان فرهنگی ولایت، موجب اقتدار و بالندگی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده تا جایی که امروز دشمنان و مستکبران عالم جرأت تعدی و تعرضی به میهن اسلامی را ندارند.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی در ادامه افزود: امروز در این مکان گرد آمده ایم تا با آرمان های نورانی و متعالی عزیز سفرکردمان تجدیدمیثاق نماییم و عهد ببندیم که میراث گرانبهای امام عزیزمان را پاس خواهیم داشت و تا آخرین قطه خون خود از آن حراست و پاسداری خواهیم نمود. نماینده ولی فقیه در ارتش ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آرمان های آن عزیز و مجاهدت و تلاش هزاران مرد و زن حاص شده و ثمره خون جوانان این آب و خاک است و عهد می بنیدیم که تا آخرین نفس از آن دفاع کنیم و هرگز اجازه ندهیم تا نااهلان و نامحرمان بر آن چیره شوند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این که وحدت امت اسلامی از آرمان های حضرت امام خمینی بود، افزود: ما عهد می بندیم با تبعیت محض از فرامین خلف صالح ایشان، امام خامنه ای در راه خود ثابت قدم باشیم گرچه بدخواهان و بد اندیشان بر طبل تفرقه و نفاق بکوبند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه به تأسیس نهاد عقیدتی سیاسی در ارتش توسط بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: تأسیس این نهاد، نشانگر ژرفای اندیشه و دور اندیشی آن عزیز بود. نهادی که با داشتن کارکنان متعهد و مخلص از کیان دینی و اعتقادی سربازان، دفاع و حراست می نمایند.

وی در ادامه گفت: 35 سال مجاهدت فرهنگی سربازان ولایت آنچنان ارتشی ساخته است که شجره طیبه نام گرفت و دژی مستحکم برای نظام اسلامی و زینتی برای اقتدار ولایت شد.

او افزود: بی تردید ثمره تلاش های صادقانه و متعهدانه سربازان فرهنگی ولایت، موجب اقتدار و بالندگی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده تا جایی که امروز دشمنان و مستکبران عالم جرأت تعدی و تعرضی به میهن اسلامی را ندارند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ادامه داد: امروز شاهدیم در سراسر جهان اسلام ندای حق طلبی حضرت امام(ره) طنین انداز شده و ملت های مظلوم در کشورهای اسلامی علیه دشمنان به پا خواسته اند و این بدان معنی است که آرمان های بلند و اندیشه های متعالی آن عزیز فراگیر شده است.

وی در پایان گفت: با امام عزیزمان عهد می بندیم که تا آخرین قطره خونمان از میراث گرانبهای ایشان پاسداری بنماییم و از خداوند متعال توفیق در این راه را مسئلت می نمایم و اعلام می کنیم"امروز ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح، پاسداران غیور و بسیجیان غیرتمند با وحدت کامل و با اطاعت از فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا راه آن امام زیر را ادامه خواهد داد."

 



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مهدی زارعی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان، در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، با مثبت ارزیابی کردن نمایشگاه کتب امسال ابراز داشت: حضور ناشران در نمایشگاه کتاب امسال تبریز در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده است و ناشران جدیدی حضور پیدا کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نشر در ورزقان خاطرنشان کرد: ورزقان از نظر وضعیت نشر در سال های اخیر، وضعیت خوبی پیدا کرده و در 2 سال گذشته بیش از 15 عنوان کتاب از ناشران استانی در ورزقان منتشر شده است.

 زارعی همچنین عنوان کرد: ورزقان شهرستان جدیدالتاسیس با جمعیت کمی است، اما اخیرا برنامه های فرهنگی خوبی از جمله نمایشگاه کتاب در سطح این شهرستان برگزار می شود.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورزقان افزود: ورزقان از لحاظ فعالیت های ادبی و فرهنگی در مقایسه با سایر شهرستان ها در سطح بالایی است.

 وی با اشاره به تعداد کتابخانه های ورزقان تصریح کرد: اداره کتابخانه های عمومی در ورزقان فعال است، یک کتابخانه مرکزی در شهر و یک کتابخانه در خاروانا و سه کتابخانه روستایی نیز در سه روستای ورزقان برقرار است.

 زارعی افزود: سه کتابخانه جدید نیز در ورزقان به زودی راه اندازی می شود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تبریز - ایرنا - امام جمعه ورزقان گفت: بسترسازی مناسب در جامعه از سوی مردم و دولت اساس ازدواج آسان و راحت در جامعه است و باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: دین اسلام با ازدواج ثروتی و رقابتی که با تشریفات و مهریه های سر سام آور باشد، مخالف است و متاسفانه ما از این مطلب غافل شده ایم.
امام جمعه ورزقان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با حضرت فاطمه (س) گفت: امامان معصوم ما در زمان خود ازدواج را به آسانی و با مهربانی انجام می دادند و باید این امر الگو وراهنمای ما در زمان حاضر باشد.
وی خاطر نشان کرد: جوانان ما باید متوجه این امر باشند که مهریه های سنگین و ازدواج های مجلل ثبات زندگی را محکم و استوار نمی کند، بلکه زندگی در صداقت و ایمان و سادگی است که دین اسلام به آن سفارش فراوان کرده است.
حجت الاسلام مهدوی همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: مردان بزرگ و جوانان این کشور در این دوران با رشادت ها و فداکاری ها از جان و مالشان گذشته و از آبرو و میهن اسلامی دفاع کردند و ما مدیون شهدا و خانواده های آنان هستیم.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از ایرنا - همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و روز زنان اسوه مقاومت شهردار ورزقان به 9 نفر از مادران شهدای این شهر نشان افتخار شهروندی اعطا کرد.

کامران رحمتی روز پنج شنبه در مراسم تجلیل از خانواده های شهدا گفت: مادران شهداء نمونه بارز قهرمان پروری و اسوه مقاومت و پایداری هستند و باید بعنوان عزیزترین مادران در عرصه فداکاری و ایثارگری ماندگار باشند.

وی افزود: زنان صبور و مقاوم برای دفاع از مرز و بوم و صیانت از انقلاب اسلامی فرزندان خود را برای پاسداری از کشور و دین به صحنه های دفاع و جنگ با دشمن متجاوز فرستادند و از جان ثمره زندگی خود گذشتند تا به اسلام و مملکت اسلامی دشمن خیال تعرض نداشته باشد.

شهردار ورزقان خاطر نشان کرد: مادران شهدا باید بعنوان نشانه های افتخار و بالندگی در تاریخ هر شهر و دیار برای نسل های آینده بعنوان سند فداکاری معرفی شوند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

پیام تبریک رئیس آموزش و پرورش منطقه خاروانا به مناسبت بازگشایی مدارس

                                     بسم الله الرحمن الرحیم

فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت ،گشایش دوباره مدرسه ها، هنگامه تجلی زیبای مهر و محبت و ایثار معلمان و مهر افروزان را به صاحبان خرد و اندیشه و به ویژه به فرهنگیان گرانقدر ، پرتلاش ،دلسوز و متعهدمنطقه خاروانا  و دانش آموزان عزیز و به همه رهپویان طریق علم و معنویت تبریک و تهنیت عرض می نمایم و تقارن آن را با دهه کرامت و ایام بزرگداشت دفاع مقدس که یاد آور ایثارگریها ، فداکاری ها و از جان گذشتگی ها ی حماسه سازان دفاع مقدس می باشد، گرامی میداریم .

اول مهر آغاز سال تحصیلی جدید نیز فرصت مغتنمی است تا مراتب سپاس و قدرشناسی خود را از تمامی معلمان شریف ،متعهد و دلسوز و فرهنگیان بصیر و سختکوش که با همت و تلاش خوددر راستای تربیت نیروی انسانی عالم ، خلاق ، فکور ، مومن و پایبند به ارزش های دینی و اخلاقی گام های موثری بر می دارند ، اعلام می دارم معلمان عزیز عصاره ی بزرگ تعلیم و تربیت هستند که دانایی محوری و خردورزی را که محور توسعه پایدار محسوب می شود در کلام رسا و شیوای خودشان جاری و ساری و به منصه ظهور می رسانند.

.



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

به گزارش روابط عمومی اداره : مراسم بازگشایی با حضور بخشدار محترم ، ریاست محترم دادگاه ، ریاست محترم اداره آموزش وپرورش ، معاونین وکارشناسان اداره ، مسئولین ادارات ونهادهای دولتی ، خانواده های معظم شهداء ،ایثار گران ، و اولیاء محترم دانش آموزان در تمامی مدارس آموزش وپرورش منطقه خاروانا برگزار شد .

در این مراسم پس از تلاوت  آیاتی چند از کلام الله مجید ، سرود ملی وقرائت پیام وزارت محترم آموزش وپرورش

ابتدا رزمی ریاست اداره ضمن خیر مقدم به میهمانان عزیز ومسئولین محترم شهر آغاز سالتحصیلی جدید 93-94 و هفته دفاع مقدس را در دومین سال فعالیت دولت تدبیر وامید که طلیعه آن مزین به سال اقتصاد فرهنگ با عزم ملی  و مدیریت جهادی است به همکاران عزیز وفرهیخته ی جامعه دانش آموزان واولیاء محترم و خانوادهای محترم شهداء و میهمانان عزیز تبریک وشادباش گفتند.

در ادامه :  بااجرای برنامه های شاد ومتنوع، عبور دانش آموزان از دروازه قرآن واهداءشاخه گل به همکاران ودر پایان باحضور همه مسئولین از کلیه مدارس شهر خاروانا بازدید بعمل آورد



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح روز (دوشنبه) پس از پایان دوران بستری در بیمارستان و بهبود کامل، از بیمارستان مرخص شدند.رهبر انقلاب اسلامی قبل از ترک بیمارستان، ضمن ابراز رضایت از عمل جراحی و دوره‌ی درمانی پس از آن گفتند: اکنون با سلامت کامل جسمی و نشاط روحی در حال بازگشت به منزل هستم اما از حجم عظیم محبت‌ها و ملاطفت‌هایی که در این چند روز نسبت به این حقیر انجام شد، احساس شرمندگی و سنگینی بر دوش خود می‌کنم. ایشان امروز پیش از ترک بیمارستان با حضور در جمع کادر درمانی و پرستاران از نزدیک از آنان تشکر کردند.
 
 


پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

رهبر انقلاب پس از گذراندن دوره درمان و کسب سلامتی کامل، صبح امروز از بیمارستان مرخص شدند.

به گزارش «تابناک»، رهبر انقلاب پس از گذراندن دوره درمان و کسب سلامتی کامل، صبح امروز از بیمارستان مرخص شدند.

همچنین رهبر انقلاب پس از مرخص شدن از بیمارستان درباره رد درخواست آمریکا برای همکاری علیه داعش سخنان مهمی را مطرح کردند.

سخنان مهم رهبر انقلاب پس از مرخص شدن از بیمارستان درباره رد درخواست آمریکا برای همکاری علیه داعش و تاکید بر این‌که هدف آمریکا از طرح مبارزه علیه داعش حضور نظامی در منطقه است.

مشروح این سخنان تا ساعتی دیگر منتشر می‌شود.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تبریز - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد ورزقان گفت: برای اولین بار در آذربایجان شرقی از اول سال تحصیلی امسال این دانشگاه دانشجوی ارشد مهندسی معدنی استخراج پذیرش می کند.

امیر محمودی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی شروع سال تحصیلی جدید در ورزقان افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان یکهزار و 500 دانشجو در بیش از 31 رشته تحصیلی کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: به جهت وجود معادن غنی مختلف از جمله مس و طلا در این شهرستان در تلاش هستیم هشت رشته کارشناسی ارشد که بیشتر آن در حوزه معدن و استخراج است در این واحد دایر شود .

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید به وجود پتانسیل های غنی معدنی و گردشگری دراین شهرستان، گفت: مراکز علمی و دانشگاهی می تواند در توسعه این شهرستان نقش مهمی داشته باشد و باید این امر مورد توجه دانشگاهیان و دانشجویان قرار گیرد.

اللهوردی دهقانی افزود: در تلاش هستیم جهت توسعه پایدار اقتصادی و جذب سرمایه گذار و سهولت درایجاد صنایع جانبی صنعت و معدن شهرستان ورزقان را به منطقه آزاد ارس وصل کنیم که این امر در رشد و توسعه همه جانبه منطقه سهم مهم و قابل توجهی خواهد داشت .



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

امام جمعه شهرستان اهر گفت: برخی از عناصر ضداسلام همچون گروه تروریستی داعش در حال تخریب چهره اسلام هستند ولی باید بدانند که عشق و محبت اهل بیت (ع) هیچ‌گاه از دل مسلمانان و به ویژه شیعیان خارج نمی‌شود.

عشق و محبت اهل بیت (ع) هیچگاه از دل مسلمانان بیرون نمی‌رودبه نقل از روابط عمومی کانون فرهنگی جوانان رضوی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده در جشن بزرگ زیر سایه خورشید در شهرستان اهر اظهار کرد: محبت ملت ایران به اهل بیت عصمت و اطهارت (ع) در طول تاریخ موجب رهایی از استبداد و استعمار شده است.


وی افزود: امروز این ولایتمداری و پشتیبانی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی موجب شده است تا در مقابل آمریکا و اسرائیل ایستادگی کرده و پیش هیچ‌یک از قدرت‌های جهان سرخم نکنیم.



ادامه مطلب
پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:
دکتر محمودی رئیس دانشگاه آزاد ورزقان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان ثبت نام از داوطلبان جدید رابه صورت بدون آزمون در 31 رشته کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپيوسته آغاز نموده است که در این راستا کلیه کارکنان این واحد دانشگاهی بصورت تمام وقت جهت تسهیل در روند ثبت نام و مشاوره داوطلبان عزیز بسیج شده و در خدمت جویندگان علم و دانش می باشند.

دکتر محمودی رئیس دانشگاه آزاد ورزقان در گفتگو با آوای ورزقان با اشاره به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید گفت:  همانطوریکه استحضار دارید در آستانه آغاز سالتحصیلی جدید قرارگرفته ایم که اینجانب تبریک پیشاپیش خودرا خدمت همه پویندگان علم و دانش تقدیم می دارم .

 دکتر محمودی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان  ثبت نام از داوطلبان جدید رابه صورت بدون آزمون در 31 رشته کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپيوسته ذیل الذکر آغاز نموده  است  که در این راستا کلیه  کارکنان این واحد دانشگاهی بصورت تمام وقت جهت تسهیل در روند ثبت نام  و مشاوره  داوطلبان عزیز بسیج شده و در خدمت  جویندگان علم و دانش  می باشند.

 وی افزود دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورزقان شرایط ویژه ای را برای کارکنان ادارات و شرکتها و نیز دانش آموزان عزیز از نظر مالی (تقسیط شهریه و وام دانشجوئی )،  ایاب و ذهاب رایگان از تبریز به دانشگاه و بالعکس برای اولین بار درسطح استان و از نظر زمانبندی کلاسها فراهم کرده است .

دکتر محمودی در ادامه خاطر نشان کرد داوطلبان عزیز می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری  از طریق تلفن های مشاوره ثبت نام  44553691-041 و یا 09142155250 از نحوه ثبت نام و انتخاب رشته  ، نحوه پرداخت شهریه ، دریافت وام دانشجوئی و چگونگی زمانبندی کلاسها و سایر موارد مربوطه راهنمائی و مشاوره دریافت نمایند .



تاريخ : 27 / 5 / 1393برچسب:, | 13:4 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نوبخت در اولین جشنواره خانواده‌های موفق ارتش

سخنگوی دولت از ارائه پیش‌نویس برنامه ششم توسعه تا پایان مردادماه به مقام معظم رهبری خبر داد

خبرگزاری فارس: پیش‌نویس برنامه ششم توسعه تا پایان مردادماه به مقام معظم رهبری تقدیم می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس ‌محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در اولین جشنواره خانواده‌های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز دوشنبه  در سالن همایش کوثر سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از حضور در چنین همایشی از ایجاد برنامه‌ریزی برای اختصاص مبلغی برای شناسایی رشد و شکوفایی و استعداد فرزندان ارتش در بودجه سال 94 خبر داد و گفت: من مسئولیت برنامه‌ریزی توسعه جمهوری اسلامی ایران را بر عهده دارم و ما اکنون برنامه ششم توسعه را در دست تهیه داریم.

وی در تشریح این برنامه گفت: ابتدا این برنامه مبتنی بر سیاست‌های اجرایی کشور طبق بند 2 اصل 110 قانون اساسی باید توسط رهبری ابلاغ شود که پیش‌نویس برنامه ششم توسعه را تا پایان مردادماه به رهبری تقدیم خواهیم کرد و در خصوص این امر را در دیداری که با مقام معظم رهبری داشتیم صحبت کردیم.

نوبخت با اشاره به چگونگی شکل‌گیری ساختارهای دفاعی در زندگی انسان،‌ خاطرنشان کرد: از روزهایی که زندگی به صورت فردی وجود داشت شهرها در معرض تهاجم قرار داشتند ضرورت وجود یک نیروی دفاعی احساس می‌شد اما اکنون در مقطعی قرار داریم که تحول در این امر به وجود آمده و بسیاری از امور با کشورگشایی جواب نمی‌دهد.

سخنگوی دولت افزود: برخی‌ کشورها مانند رژیم صهیونیستی همچنان در روش‌های متصل به زور فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه‌های ایجاد شده در زمینه توسعه در کشورمان اظهار داشت: پیش از انقلاب برنامه‌هایی در زمینه توسعه در کشور انجام شد که پس از انقلاب با یک وقفه ده ساله به دلیل درگیری کشور با مسائلی مانند جنگ برنامه توسعه از سال 68 در کشور آغاز شد.

وی ادامه داد: ‌توسعه روندی نیست که خود به خود در کشور اجرایی شود بلکه باید درباره آن برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

سخنگوی دولت با اشاره به برنامه توسعه بیست ساله کشور، تصریح کرد: سند چشم‌انداز کشور که در سال 84 در دستور کار قرار گرفت قرار بود ایران در بیست سال آینده در موقعیت بالایی در جایگاه اقتصادی،‌ علمی و فناوری قرار بگیرد که ما در برنامه چهارم و پنجم توسعه این را طی کردیم هرچند با گذشت نیمی از زمان نتوانسته‌ایم به پنجاه درصد از اهداف آن برسیم.

نوبخت با بیان اینکه نیازمند رشد اقتصادی در کشور هستیم، تصریح کرد: اکنون رشد اقتصادی از طریق سرمایه‌‌گذاری حاصل نشده و برای این امر نیازمند بهره‌وری هستیم که باید به رشد 8 درصدی برسیم که 5.5 درصد آن مربوط به فعالیت‌های اقتصادی و 2.5 درصد آن محصول ایجاد خلاقیت است.

سخنگوی دولت با اعلام آمادگی دولت برای پذیرش کمک همه متخصصان در این امر تصریح کرد: اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است در زمینه نانو، پژوهش نیازمند تقدیر است و دولت دست نیاز خود را به سوی شما دراز می‌کنیم که در هر یک از رشته‌ها که صاحب‌نظرید به دولت کمک کرده و در این امر زمینه‌هایی را فراهم می‌کنیم چرا که ایران باید به جایگاه بالایی در منطقه برسد

.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

تهران - ایرنا - رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش یکی از سالم ترین و کارآمدترین دستگاه های کشور است.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم امروز (دوشنبه) در اولین همایش خانواده های موفق ارتش جمهوری اسلامی ایران که در محل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهارداشت: سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حمایت سامانه فرماندهی ارتش و با اتخاذ یک رویکرد جامع و راهبردی به مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن روی آورده است.

وی افزود: می خواهیم با افزایش قدرت معنوی کارکنان توان دفاعی کشور را مستحکم تر کنیم.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ارتش کارآمد و متعهد است و بصیرت و بینش عمیق سیاسی دارد.

آل هاشم ادامه داد: مسوولان باید با توجه به تهدیدات دشمن در حوزه فرهنگ نسبت به این حوزه حساس تر باشند.

وی با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال 93 رویکرد مناسبی نسبت به دستگاه های نظامی داشته است، توضیح داد: باید دانست عملکرد نهادهای فرهنگی نیروهای مسلح تاثیر قابل توجهی بر توان دفاعی نیروها دارند.

در این همایش که با حضورمحمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، امیر سرتیپ موسوی جانشین فرمانده کل ارتش، امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی، امیر صباحی فرد جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، و جمعی از فرماندهان ارتش حضور داشتند از خانواده های برتر ارتش تجلیل به عمل آمد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

رییس جمهوری در پیامی درگذشت مرحوم حاج عبدالمطلب یاسینی، پدر شهیدان علیرضا و رضا و جانباز سرافراز عباس یاسینی را به ملت بزرگوار ایران و به ویژه خانواده معزز یاسینی تسلیت گفت.

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری در این پیام گفت: درگذشت مرحوم حاج عبدالمطلب یاسینی، از نمونه های پرافتخار صبر و ایثار و پدر بزرگوار شهیدان افتخارآفرین، علیرضا و رضا و جانبار سرافراز عباس یاسینی موجب تالم و تاثر فراوان گردید.

رییس جمهوری افزود: اینجانب ضمن پاسداشت یاد و نام مرحوم و ارج نهادن به فداکاری های آن پدر ارجمند که با ایمان و اعتقاد راسخ خود فرزندان شجاع، متین و وارسته ای را برای پاسداری از مرزهای اعتقادی و ملی کشور، تقدیم کرد؛ مصیبت وارده را به ملت بزرگوار، خانواده های معزز شهدا، جامعه مکرم ایثارگران و بالاخص خاندان محترم یاسینی تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال علو درجات آن فقید سعید و اجر و پاداش الهی را برای بازماندگان مسالت می کنم



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

دانشگاه آزاد اسلامی خاروانا برای نیمسال اول سالتحصیلی ۹۳-۹۴ بدون آزمون دانشجو می پذیرد

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل خاروانا نیوز: بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه ازاد خاروانا، این دانشگاه در رشته های حقوق و مدیریت دولتی در مقطع کارشناسی پیوسته، مهندسی عمران، حسابداری و مهندسی نرم افزار کامپیوتر در مقطع کارشناسی ناپیوسته و رشته های عمران، حسابداری، نرم افزار کامپیوتر، آموزش زبان انگلیسی، الکتروتکنیک، الکترونیک، گرافیک و طراحی و دوخت در مقطع کاردانی ناپیوسته و پیوسته برای نیمسال اول سالتحصیلی ۹۳-۹۴ دانشجو می پذیرد. لازم به ذکر است که پذیرش بدون آزمون بوده و جهت رفاه حال دانشجویان تمامی کلاس ها در ایام آخر هفته برگزار می شود. علاقمندان جهت ثبت نام می توانند به محل دانشگاه در خیابان امام ره شهر خاروانا مراجعه نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن ۴۴۵۲۲۳۹۵- ۰۴۱ تماس حاصل فرمایید.



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

اگر روزي اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آنها برسانيد و بگوييد خميني در فکرتان بود» امام خميني(ره)

روز 26 مرداد 1369 ، ميهن اسلامي شاهد حضور عزيزاني بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌هاي مخوف رژيم بعثي صدام، قدم به خاک پاک ميهن اسلامي خود مي‌گذاشتند. اين روز يکي از خاطره‌انگيز‌ترين روزهاي تاريخ انقلاب اسلامي است که شاهد حضور و آزادي مرداني بود که در راه عهد و پيماني که با خدا بسته بودند، مجاهدت و استقامت ورزيدند و آنها توانستند در سال‌هاي زجر و شکنجه، با وجود درد و بيماري جسمي، روح و روان خود را حفظ کنند و تقوا و مردانگي خود را مضاعف نمايند تا در بازگشت به ايران اسلامي در صحنه‌هاي مختلف اجتماعي، سرمشق و نمونه‌اي براي صلابت و استقامت مردان و زنان ايران اسلامي باشند.

وبلاگ اطلاع رسانی خاروانا ضمن گرامیداشت مقدم این عزیزان، فقط یک کلمه این آزادگان یک سرمایه عظیم هستند وما بایستی قدر بدانیم .



 پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

آوای ورزقان: کمک 140 میلیارد ریالی خیران برای احداث مدرسه در ورزقان زلزله زده
مدیرآموزش و پرورش شهرستان ورزقان گفت: تا کنون 140 میلیارد ریال توسط خیران برای مدرسه سازی دراین شهرستان هزینه شده است.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از ایرنا داریوش فتحی روز سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ورزقان با اشاره به حضور فعال خیران دراحداث و مقاوم سازی مدارس این شهرستان بعد از زلزله 21 مرداد سال 91 ، گفت: 70 باب مدرسه در بیش از 30 روستای زلزله زده و همچنین شهر ورزقان با ظرفیت 211 کلاس درسی توسط خیران احداث و مقاوم سازی شده است. 

وی از راه اندازی اولین پژوهش سرای دانش آموزی شهرستان ورزقان با اعتبار یک میلیارد ریال درآینده نزدیک در شهر ورزقان خبر داد .

رئیس اداره دانش آموزان استثنایی استان نیز دراین جلسه با اشاره به اینکه در سطح استان شش هزار دانش آموز استثنایی وجود دارد، گفت: چهارهزار دانش آموز استثنایی در مدارس خاص و بقیه به صورت دانش آموز تلفیقی در مدارس عادی مشغول تحصیل هستند .

رضا خان محمدی با اعلام اینکه در این استان 96 باب مدرسه استثنایی وجود دارد ، افزود: بزرگترین مشکل دانش آموزان استثنایی را دراستان عدم توجه مناسب از طرف خانواده ها و محرومیت خانواده های معلولان است .



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

مراسم تودیع و معارفه رئیس قبلی وجدیدآموزش و پرورش منطقه خاروانا:

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به گزارش روابط عمومی اداره آموزش وپرورش. با استعانت از خداوند متعال روز سه شنبه مورخه 31/4/93 راس ساعت 10صبح مراسم مذکور با حضور معاون محترم آموزش ابتدائی استان آقای شاطریان و رئیس قبلی و فعلی و همکاران اداری برگزار گردید.پس از تلاوت آیاتی چند از کلام وحی ابتدا معاونت محترم آموزش ابتدائی استان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران، مسئولیت را با توجه به سفارش امام متقیان یک امانت الهی دانست که هر کس آن را قبول کند باید با وجدان کاری و نظم و تقوی الهی در پرداختن به امورات گامهای اساسی بردارد و در مدت مسئولیت خویش وظایف خطیر خود را به نحو احسن نمایان سازد.

وی عملکرد آموزش و پرورش خاروانا را در مدت ریاست جناب آقای امان زاده همچون نگین درخشان در عرصه ی تعلیم و تربیت  استان قلمداد کرد که در هر جای سنگر تعلیم و تربیت قابل دفاع بوده و در اذهان سنگر بانان تعلیم و تربیت خواهد ماند سپس جناب آقای امان زاده ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان عزیز و تشکر از حضورشان در منطقه و آرزوی قبولی طاعات و عبادات این انتصاب جدید رابه برادر و همکار محترم جناب آقای جعفر رزمی تبریک گفته و آرزوی توفیق نمودند.در خاتمه آقای رزمی ضمن تقدیر از حضورهمکاران و آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تشکراز زحمات معاونت محترم آموزش ابتدایی اداره کل و آرزوی توفیق نسبت به همکاران سنگرتعلیم وتربیت نموده و خواستار موفقیت و سر بلندی فرهنگیان و پیشرفت امورات آموزشی وپرورشی منطقه شدند ودر این زمینه تلاش وهمکاری تمامی فرهنگیان منطقه را خواستار شدند. جلسه با ذکر صلوات بر محمد وآل محمد(ص) وتقدیر نامه کتبی از مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان از جناب آقای امان زاده به اتمام رسید.

پایگاه خبری خاروانا انتصاب جناب آقای رزمی را به سمت ریاست اداره آموزش پرورش خاروانا تبریک عرض نموده و برای ایشان از درگاه خداوند جل وجلاله آرزو ی موفقیت مسئلت می نماید . وهمچینن از خدمات جناب آقای امان زاده تقدیر و تشکر می نماید .انشاالله تمام زحمت کشان در این اداره به تعبیری جبهه علم و جهاد  موفق باشند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

 نگاهی به روابط فرهنگی و ادبی معاصر ایران و نخجوان: اکبر حمیدی علیار ارتباط فرهنگی و ادبی شاعران کشورمان با شاعران و اهل ادب دیگر کشورها به ویژه ممالک مسلمان و همسایه همواره بوده و خواهد بود و این ارتباطات در طول تاریخ گذشته و معاصر آثار خجسته­ای داشته است. چرا که این ملتها و کشوهای همسایه مشترکات دینی و فرهنگی و تاریخی نزدیکی با ایران اسلامی دارند. جمهوری خودمختار و شیعه­ نشین نخجوان که در ترکیب کشور جمهوری آذربایجان شناخته می­شود، در طول تاریخ در حوزه فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی قرار داشته و با آن شناخته می­شود. سرزمین نخجوان بر اساس قرارداد ننگین ترکمن­ چای جزو سرزمینهایی بود که از جغرافیای ایران بزرگ جدا گردید، اما رنگ و روح آداب و اعتقادات و باورهای معنوی و فرهنگی و ادبی و تاریخی خود را در دو قرن گذشته همچنان حفظ کرده، حتی حاکمیت هفتاد ساله کمونیستی شوروی هم – هر چند در شاخ و برگ و مظاهر فرهنگ و هویت اجتماعی بی­ تأثیر نبود، نتوانست ریشه­ های عمیق میراث معنوی، فرهنگی، هنری و ادبی این دیار را بخشکاند. اهل شعر و ادب و هنر نخجوان به اقتضای همسایگی با استانها و شهرهای مرزی ایران (آذربایجان شرقی و غربی) ارتباط مستمر با اهالی شعر و ادب این مناطق داشته ­اند، همچنین به سبب پیوندهای نسبی و خونی دیرین تاریخی با مردمان مرزنشین دو سوی رود ارس، حتی در دوره شوروی که مرزها و راههای ارتباطی به کلی بسته و تردد قطع شده بود، همین پیوند لااقل در دلها و خاطره­­ها همچان زنده ماند و نگسست و در ادبیات و هنر و خود را به شکلی نیرومند اما حسرت­ آمیز حفظ کرد. تا اینکه از سال 1991 میلادی/ 1370 شمسی با فروپاشی شوروی، چپرها و حصارهای مرزی فروریخت و رفت و آمد مردمان دو سوی مرز آغاز شد و مردم حسرت­ سوخته، به بازیابی فامیل و اقوام قدیمی خود پرداختند... در این میان البته ادیبان و مورخان و نویسندگان و اندیشمندان دو طرف، با حفظ احترام متقابل به حریم جغرافیایی و خانه و کاشانه همدیگر، به کاری مهم­تر از اقدامات عموم مردمان دست زدند و آن بازیابی و بازشناسی ریشه­ آن پیوندهای مشترک تاریخی و فرهنگی دو سوی ارس و آغاز همکاری در این عرصه بود. با تأسیس انجمن ادبی «اهل بیت –ع-» در کنار بخش فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان توسط مصطفی قلیزاده علیار (شاعر، ادیب ومدرّس اعزامی از حوزه علمیه قم به نخجوان برای تدریس معارف اسلامی) از سال 1996م/ 1375 ش. ارتباط دوستانه اهل شعر و ادب ایران و نخجوان آغاز و روز به روز بیشتر شد و در اندک زمانی این روابط ادبی در نشریات و مطبوعات رسمی نخجوان و تهران و تبریز و ارومیه و قم و ... انعکاس یافت که هنوز هم ادامه دارد.منبع صدای ورزقان



ادامه مطلب

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 شهرستان ورزقان با پیشینه میراث کهن با وجود آثار تاریخی زیاد همچون قلعه جوشون-آغجا قلعه - کتیبه سغندل - آثار تاریخی منطقه سونگون و ... فاقد نماینده میراث فرهنگی است.

معدن کاری در سونگون از زمان قبل از اسلام (ساسانیان )و بعد از اسلام رواج داشته است آثار تاریخی کشف شده از این منطقه همچون قطعات سفالینه - گورهایی با ویژگیهای غیر اسلامی نقاشی و سنگ نوشته های قدیمی و... نشانگر قدمت تاریخی این منطقه است.

در منطقه ای که از زمان قبل از اسلام دانش معدن کاری وجود داشته است  پی بردن به به وجود تمدن و ارزش تاریخی آن کار سختی نیست. با وجود همه این شواهد و نشانه ها . آیا حفاظت از این آثار تاریخی و باستانی به عهده سازمان میراث فرهنگی نیست؟ چرا نماینده میراث فرهنگی در شهرستان ورزقان حضور ندارد؟ آیا نباید سازمان میراث فرهنگی به عنوان متولی این امر در کشور  اداره ای قدرتمند با اکیپی متعهد و امکاناتی مناسب داشته باشد تا با حضور دائمی در معدن سونگون  و ... مستمراً بر حفاری و انجام انفجاری های متعدد آنان نظارت داشته باشد؟

سازمان میراث فرهنگی با توجه به گستره ی تاریخی کشور بایستی یکی از قدرتمند ترین سازمانهای کشور باشد. چه افکاری پشت این تضعیف است؟

تاریخ یک ملت هویت اوست هویت یک ملت را نبایستی قربانی  منافع مادی کرد.آیندگان در مورد ما چگونه قضاوت خواهند کرد؟...

ادامه مطلب در دل بماند....منبع صدای ورزقان

 



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

خبرگزاری فارس: احداث پارک «مسافر» در ورزقان

شهردار ورزقان خبر داد:احداث پارک «مسافر» در ورزقان

شهردار ورزقان گفت: پارک مسافر در زمینی به مساحت یک هکتار با اعتبار بالغ بر 15 میلیارد ریال احداث می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از  خبرگزاری فارس از ورزقان، کامران رحمتی ظهر امروز در جمع اهالی شهر ورزقان از احداث پارک مسافر توسط شهرداری تبریز در این شهر خبر داد و اظهار کرد: این پارک در زمینی به مساحت یک هکتار با اعتبار بالغ بر 15 میلیارد ریال با دارا بودن فرهنگسرا، سینما، نمازخانه، اسکان ضروری برای 2 هزار نفر در موارد بحران و شهر بازی برای کودکان احداث می‌شود.

وی سهم فضای سبز هر شهروند ورزقانی را 2/6 عنوان کرد و افزود: این رقم در مقایسه با سایر شهرستان‌ها بسیار کم است که احداث پارک مسافر دراین شهر بسیار ضروری است.

شهردار ورزقان  با اشاره به وضعیت نامناسب خیابان‌ها، معابر و کوچه‌های این شهر که در زلزله اخیر آسیب جدی دیده است، گفت: کمبود بودجه شهرداری باعث کندی پیشرفت کار و  بازسازی مجدد خیابان‌ها و معابر آسیب دیده شهر شده که این شهرداری در تلاش است تا آخر فصل کاری امسال مشکل اساسی شهروندان را حل کند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

 

ساخت مسیرهای دسترسی و آتش بر در جنگل های ارسباران ضروری است

پایگاه اطلاع رساانی خاروانا به نقل از خبرگزاری ایرنا - مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: ساخت مسیرهای دسترسی وآتش بر در جنگل های ارسباران با هدف ارسال تجهیزات و امکانات به محل آتش سوزی و اطفاء حریق ضروری است.

سیروس داودی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این چار چوب با بررسی آمارهای آتش سوزی 10 سال اخیر منطقه ارسباران، مناطقی که بیشترین آتش سوزی در آن اتفاق افتاده را شناسایی و برای اجرای این طرح در نظر گرفته ایم.
وی گفت: متاسفانه بیشتر این مناطق در شرایط توپوگرافی سخت، کوهستانی و صعب العبور قرار دارد که اجرا نشدن این طرح انتقال تجهیزات و امکانات اطفاء حریق در مواقع اضطراری را با مشکل اساسی مواجه می کند.
داودی پوشش علفی بالا، واقع شدن در حاشیه جنگل، خشکی علف ها در اواخر تابستان و رفت وآمد دامداران و گردشگران را از عوامل تاثیرگذار در افزایش آمار آتش سوزی ها در این مناطق عنوان کرد.وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 100 هکتار از مراتع حاشیه جنگل های ارسباران در منطقه آستمال شهرستان ورزقان دچار حریق شد، تاکید کرد: ساخت مسیرهای دسترسی وآتش بردر این مناطق می توانست به اجرای به موقع و سریع عملیات اطفاء حریق کمک و موجب کاهش چشم گیر وسعت آتش سوزی شود.
داودی ادامه داد: به همین منظور طرحی بر اساس مطالعات، بررسی ها و اولویت منطقه ای توسط اداره جنگلداری تهیه شده که در مرحله نخست برای هفت کانون بحرانی جنگل های ارسباران از نظر آتش سوزی مسیر دسترسی ساخته شود وی طول این مسیر را 75 کیلومتر اعلام و اضافه کرد: این طرح در کمیته فنی این اداره کل مطرح وپس از بررسی های کارشناسی، با در نظر گرفتن حداقل تخریب تصویب شد.
داودی ادامه داد: مراحل اجرایی این طرح با در نظر گرفتن مسایل فنی و با کمترین جابجایی خاک از اوایل سالجاری در منطقه آستمال شهرستان ورزقان به طول 22 کیلومتر آغاز شده است.
وی با اشاره به برخی اظهارنظرهای غیر کارشناسی در خصوص اجرای این طرح، تاکید کرد: مسیر اجرای این طرح در اراضی مرتعی قرار دارد و هیچ گونه قطع درخت در طول اجرای طرح صورت نمی گیرد.داودی یادآوری کرد: نبود دسترسی مناسب به این جنگل ها در صورت بروز آتش سوزی می تواند صدها هکتار از مراتع و جنگل های این منطقه را دچار حریق کرده و از بین ببرد.
وی با بیان اینکه جنگل های ارسباران ذخیره گاه زیست کره است، افزود: ساخت این مسیر کمک شایانی به حفاظت از این جنگل ها و کاهش تخریب این مناطق می کند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:9024.jpg

 

بخش قابل توجهی از مدارس آذربایجان شرقی خطر آفرین است.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی گفت: مقاوم سازی مدارس باید در اولویت فعالیت‌های قرار گیرد چرا که بخش قابل توجهی از مدارس استان خطر آفرین است.

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، جعفر پاشایی در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید نوسازی و تجهیز مدارس استان افزود: حجم پروژه‌های نیمه تمام استان بسیار زیاد است و اتمام این پروژه‌ها نیازمند حمایت های مسئولان دولتی و خیران است.

وی حمایت‌های همه جانبه برای رفع مشکلات نوسازی مدارس را ضروری دانست و اظهارکرد: با بسیج همگانی خواهیم توانست مشکلات پیش رو را برداریم.

پاشایی با اشاره به زلزله ورزقان خاطرنشان کرد: در مدت کوتاه توانسته‌ایم کارهای بزرگی را در امر مدرسه سازی در این مناطق پس از زلزله انجام دهیم.

 وی خیرین مدرسه ساز را همراهان آموزش و پرورش دانست و گفت: حدود 500 میلیارد ریال در جشنواره خیران مدرسه ساز تعهد شده است.

 مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اعتبارات قطره‌چکانی مشکلات حوزه آموزش را حل نخواهد کرد.

در این آیین با تقدیر از زحمات “علی آذرنژاد” مدیرکل سابق نوسازی و تجهیز مدارس استان آذربایجان‌شرقی، “محمدرضا عیدی” به عنوان مدیر کل جدید این اداره معرفی شد.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

امام جمعه ورزقان: رهبر معظم انقلاب سند افتخار مسلمین جهان بر روی زمین است

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا  به نقل از  ایرنا - امام جمعه ورزقان با اشاره به ششم تیرماه سالروز سوء قصد به جان رهبر معظم انقلاب، وجود نازنین و تدبیر و اندیشه های حکیمانه معظم له را همچنان بعنوان سند افتخار برای مسلمین جهان بر روی زمین دانست.

 

حجت الاسلام مسعود مهدوی در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: ما افتخار می کنیم که رهبر بزرگوارمان یکی از جانبازان انقلاب اسلامی است و بعد از امام خمینی (ره) خداوند رهبری فرزانه به ملت ایران و مسلمین جهان عطا فرموده که خدمات ارزنده معظم له برهیچ کس پوشیده نیست.

وی همچنین با اشاره به هفتم تیر ماه با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر بهشتی، قوه قضاییه را یکی از ارکان اساسی در سالم سازی جامعه اسلامی برشمرد و گفت: اگر بخواهیم جامعه از سلامت روحی و روانی و امنیت بهتری برخوردار باشد باید از قوه قضاییه سالم بهره مند باشیم و امروزه امنیت و آسایش اجتماعی و اقتصادی در کشور نشان از قانونمند بودن و اجرای بی قید و شرط آن از طرف این قوه در نظام اسلامی است.

امام جمعه ورزقان در ادامه خطبه ها مواد مخدر را یکی از معضل های مهم جامعه امروزی دانست و گسترش و اشاعه آن را به صورت های مختلف، از ترفندهای دشمنان اسلام به خصوص آمریکا اعلام کرد و گفت: استکبار جهانی با رونق و مدیریت کشت خشخاش در افغانستان درصدد براندازی و صید جوانان کشور است و باید خانواده ها مواظب این حرکت شوم دشمن باشند.



مدیر آموزش وپرورش ورزقان به همراه کارشناسان مدیریت از هنرستان در حال ساخت مرکز شهر ورزقان وکارگاه جانبی آن باز دید به عمل آورد




به گزارش روابط عمومی مدیریت آموزش وپرورش ورزقان مدیر آموزش وپرورش ورزقان به همراه کارشناسان مدیریت از هنرستان در حال ساخت مرکز شهر ورزقان وکارگاه جانبی آن باز دید به عمل آورد ودر جریان  کم وکیف کار های آن قرار گرفت .

هنرستان فنی وحرفه ای وکارگاه  در حال ساخت ورزقان توسط موسسه حمایت از مستمندان تبریز در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع وزیر بنای ۲۶۰۰ مترمربع ساختمان آموزشی در سه طبقه وکارگاه در فضای ۹۰۰ مترمربع  ساخته می شود تاکنون به این ساختمان آموزشی وکارگاه مربوطه یک ونیم میلیارد تومان هزینه گردیده است .

منبع ورزقان



رحمتی:
 
ترویج فرهنگ مهدویت راهکار اساسی مقابله با جنگ نرم است/ لزوم توجه به مدیریت جهادی برای اعتلای دینی,
 
ورزقان – خبرگزاری مهر: شهردار ورزقان ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار را راهکار اساسی درمقابله با جنگ نرم دشمنان و تهاجم فرهنگی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران رحمتی شادباد شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اعیاد بزرگ شعبانیه گفت: گسترش و تعمیق فرهنگ انتظار یگانه منجی عالم بشریت در شرایط ایستادگی استکبار جهانی در مقابل اسلام برای از بین بردن ارزش های اسلامی، امری ضروری است.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه ویژه به موضوع فرهنگ تاکید کرد: دراین عرصه باید مدیریت جهادی برای اعتلای فرهنگ دینی در دستور کار مسوولان قرار گیرد و هم افزایی نیروها و امکانات نهادهای مرتبط با این حوزه می تواند به تسریع روند تحقق دستورات

رهبری منجر شود.

شهردار ورزقان با اشاره به برنامه های فرهنگی این مجموعه و تلاش برای تحقق فرمایشات معظم له در عرصه های فرهنگی و اجتماعی گفت: اعیاد نیمه شعبان یادآور روزی بزرگ است که جهان از شر ستمگران پاک و زمین پر از عدل و داد می شود و مردم ورزقان نیز به جهت زنده نگه داشتن این فرهنگ و در آرزوی این پیروزی بزرگ اقدام به برگزاری مراسم فرهنگی و نکوداشت ولادت ولی عصر (عج) می پردازند.



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

قسمت نوزده:

ارزیل:

روستای ارزیل در بلندترین نقطه آب گیر رودخانه «دوزال چای» قرار دارد. دارای آب و هوای معتدل خشک و کوهستانی است. رودخانه گؤی گونبد (دوزال چای) از جنوب آبادی می گذرد. گؤی گونبد از آثار باستانی منطقه می باشد که گنبدی است که با کاشی های لاجوردی آذین شده است. میرزا رحیم قنبری و میرزا بؤیوک آقا ارزیلی از روحانیون معاصر منطقه می باشد.

 

اندیرگان:

روستای اندیرگان از روستاهای معروف منطقه دیزمار می باشد. رودخانه اندیرگان که از ارتفاعات اندیرگان سرچشمه می گیرد از باختر آبادی گذشته و به رودخانه گوی گونبد می ریزد .روستا بیش از 400 خانوار دارد و اهالی بیشتر به کشاورزی و باغداری و پرورش زنبور عسل مشغول هستند.

علمای مشهوری از این روستا برخاسته اند:

1-مرحوم شیخ علی اندیر گانی:او در فقه و اصول و بویژه ادبیات عرب استاد مسلم بود.ایشان در اواخر عمر به بیماری روحی مبتلا گردید و در اثر آن دار فانی را وداع گفت.وی در ساده زیستی زبانزد عام و خاص بود وعالم متشرع و خطیب ماهر بود.

2-شیخ عبدالخلیل جلیلی اندیرگانی:وی پس از تلمذ در خدمت حاج میرزا عباس هاشم زاده جهت ادامه تحصیل به حوزه تبریز به اتفاق برادر بزرگش حجت الاسلام حاج میرزا حسین  آمد.اوسپس به حوزه علمیه قم عزیمت نموده و از محضر حضرات عظام آیت ا... گلپایگانی،نجفی مرعشی،فاضل لنکرانی،سید یوسف مدنی تبریزی (خاروانا)،شیخ مصطفی اعتمادی و شیخ کریم ملائی قره چه داغی سطوح عالیه را پیمود. هم اکنون یکی از مدرسین سطوح عالیه قم می باشد وبه تدریس رسائل و مکاسب مشغول هستند.

آیت ا...جلیلی دارای سه تألیف به عنوان :جامع الشتات،شرح الهیات و شرح مکاسب شیخ انصاری است.ولی تاکنون به چاپ نرسیده است.

عموی آیت ا... جلیلی حاج ملاکریم هاشم زاده واعظ نیز از روحانیون بزرگ بوده  و مشق و راهنمای ایشان بوده اند.

3- مرحوم حاج حسن عابدی اندیرگانی:مرحوم حاج حسن عابدی از روحانیون سخت کوش و آگاه و متشرع بوده و در ساحه فن خطابت ید بیضایی داشته است فرزند وی حجت الاسلام میرزا محمود عابدی که دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته حقوق و تحصیلات حوزه فقه و اصول و تحصیلات زبان و ادبیات ترکی می باشد،از روحانیون خوش مشرب و صمیمی وخیرخواه منطقه می باشد که هم اکنون در دادگستری آذربایجان شرقی در کسوت قضاوت مشغول هستند. حجت الاسلام بیگ محمدی نیز از روحانیون روستای اندیرگان می باشد.

ادامه دارد....



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان:به مناسبت گرامیداشت  بیست و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی  حضرت امام خمینی (ره) نمایشگاه عرفانی اشعار آن  امام  همام از  روز دوشنبه، 12 خرداد در كتابخانه عمومي خاروانا با همكاري اداره فرهنگ ارشاد اسلامي شهرستان ورزقان برپا گرديده و تا 22 خرداد ادامه خواهد داشت.

اين آثار به‌مناسبت سالگرد ارتحال امام و شناساندن آثار ادبی امام خمینی(ره) به مردم به ویژه نسل جوان در معرض ديد عموم مي باشد.

منبع: http://varzegan.ershad-as.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=1&id=242



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

این پایگاه ضمن تشکر از وبلاگ خاروانا نیوز در رابطه با منعکس نمودن مشکلات این شهرقدیمی انتظار دارد تمام مسئولین در رفع کمبود ساکنین این شهر وحومه قدمهای مفیدی کمافی السابق برداشته شودتانشاالله شاهد پیشرفت این شهر تاریخی باشیم. 

منطقه قره داغ و علی الخصوص محال دیزمار از قدیم الایام جزء مناطق مهم و مطرح استان در امر گردشگری به شمار می رود. وجود آثار تاریخی و طبیعت بکر و زیبا در این منطقه مسافران زیادی را از اقصی نقاط استان و حتی کشور به این منطقه می کشاند. دیزمار مرکزی به مرکزیت شهر خاروانا نیز با اثار تاریخی زیاد و به ویژه طبیعت بی نظیر خود شاهد گردشگران و مسافران زیادی در ایام تعطیل سال بوده و اغلب مسافران برای تامین مایحتاج خود و یا استراحت در این شهر توقف می نمایند. پارک موجود شهر خاروانا که در دو قطعه کوچک در خیایان جمهوری شهر احداث شده است، جوابگوی سیل عظیم گردشگران و مسافران که قصد استراحت و یا توقف شبانه دارند، نبوده و گاها مسافران بالاجبار در حاشیه خیابان ها و یا پیاده روها چادر می زنند. در ایام تعطیل هفته ای که گذشت، شهر خاروانا یکی از شلوغ ترین ایام خود را شاهد بود. نگاهی به وضعیت صف های تشکیل شده در پمپ بنزین، جایگاه گاز و نانوایی ها در سطح شهر حاکی از افزایش معنی دار مسافرت گردشگران به این منطقه نسبت به سالهای گذشته بود. لذا لزوم احداث پارک بزرگ در شان شهر و البته در شان گردشگران گرامی به خوبی احساس می شود. امیدواریم با حمایت مالی نهادهای ذیربط و یا تامین اعتبار از محل کمک های سازمان ها و نهادهای دیگر شورا و شهرداری بتوانند نسبت به ساخت مجموعه تفریحی و گردشگری و پارک بزرگتر اقدام نمایند.

منبع خاروانا نیوز



پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

روز سه شنبه مورخ 13/03/93 جناب آقای دکتر عراقی مدیر محترم نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی از روند برگزاری امتحانات پایانترم دانشگاه پیام نور واحد خاروانا بازدید بعمل آوردند . دکتر عراقی پس از بازدید از سایت رایانه واحد برای برگزاری امتحانات بدون کاغذ و همچنین سالن امتحانات و اتاق قرنطینه ، روند برگزاری امتحانات در این واحد را با وجود کمبود نیروی انسانی بسیار مثبت ارزیابی نمودند . امتحانات در دانشگاه پیام نور واحد خاروانا همسو با سایر واحدهای دانشگاهی پیام نور کشور در پنج نوبت روزانه بصورت کاغذی و بدون کاغذ برگزارمی گردد.

منبع روابط عمومی دانشگاه پیام نور واحد خاروانا